Besök på Rosenhillskolan!

Torsdagen den 20 mars fick jag vara med i Rosenhillskolans tal- och språkförskoleklass där elever med försenad eller avvikande språkutveckling kan gå i ett eller flera år. Målet är att eleven ska börja på eller återvända till sin hemskola när den är mogen för det.
Skoldagen är tydligt strukturerad där språket står i fokus där tydlig kommunikation, bilder, kroppsspråk och skrivet språk förstärker.

Det var mycket lärorikt att få se hur pedagogerna arbetade med barnen och hur väl genomtänkt varje steg var. Dagen började med morgonsamling och genomgång av dagens schema vilket var mycket tydligt med bilder och satt väl synligt på white-boarden. Dagens innehåll var begrepps-träning, ”Relation play”(samarbete två och två), rörelse/id och sagoskrivning. (Se bilder).Tal o språk besök 1
Tal och språk 2

Kommentera

E-postadress publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*
*